Ekologická architektúra

21.02.2011 23:39

V súčasnosti som sa začal intenzívne zaujímať o ekologické staviteľsvo nielen z hľadiska vplyvov stavby na svoje okolie a využívania obnoviteľných zdrojov, ale taktiež zo strany energetickej náročnosti pri výrobe samotných stavebných materiálov. Predovšetkým sú to materiály prírodného pôvodu, so svojimi prirodzenými vlastnosťami a najmä dostupné priamo v lokalite stavby (drevo, slama, kameň a hlina). Stavby z takýchto materiálov sú v susedných krajinách už celkom bežné a pomaly sa začínajú objavovať aj na Slovensku. Bol by som rád, keby som aj ja mohol prispieť k znovuobjaveniu týchto, prakticky tradičných, materiálov u nás.

Láka ma preto navrhnúť budovu (rodinný dom, chatu) s použitím hliny vbíjanej do debnenia, kedže ma tento materiál svojimi vlastnosťami, spôsobom spracovania, výsledným vzhľadom a charakterom začal nesmierne fascinovať. A hoci tradícia tohto materiálu siaha až do staroveku vie byť aj dnes plnohodnotný a moderný.